Scans gekregen van een vriend die een paar jaar geleden ter plaatse was.
Zie ook: NATO/SFOR Informer: Get to know your MICC and your MAC
28 juni 2018
27 juni 2018
Flessentrekken
1+1 gratis
Klene geldlijn, puur, krakers of dropmix
2 flessen à 1250/1500 ml
alle combinaties mogelijk
(Coop-folder)
Klene geldlijn, puur, krakers of dropmix
2 flessen à 1250/1500 ml
alle combinaties mogelijk
(Coop-folder)
26 juni 2018
22 juni 2018
Negatieven + gele ijzeroxide
Scans van negatieven met gele ijzeroxide, experiment 1. Er zijn natuurlijk allerlei manieren om dit materiaal aan te brengen en allerlei soorten negatieven die je kunt gebruiken, dus wordt vervolgd.
21 juni 2018
Alle mensen zijn gelijk - Drager Meurtant
Installatie 'Alle mensen zijn gelijk', Drager Meurtant, te zien in het Liemers Museum, Zevenaar
Tentoonstellingen ‘Nu, de nieuwe vorm van het verleden’ en ‘Zintuigen’, 16 juni t/m 9 september 2018:
'Nu, de nieuwe vorm van het verleden' is een tentoonstelling gebaseerd op internationale samenwerking tussen Drager Meurtant (assemblages, NL) en Petra Senn (fotografie, D) met als thema Recycling Art. Beide kunstenaars plaatsen de doorgemaakte tijd voorop in hun kunst en vragen aandacht voor een creatief hergebruik van materialen en objecten.
Drager Meurtant verwerkt schrootmaterialen en 'objet trouvés' tot assemblages, terwijl Petra Senn in haar foto’s zoekt naar verweerde materie en de vergankelijkheid van materialen. Elk kunstwerk draagt zo echo’s uit het verleden in zich.
'Zintuigen' is een parallelle expositie met abstracte schilderijen van Jeanine Keuchenius.
Profiel Drager Meurtant op exto.nl
Update 10 augustus 2018:
Bovenstaande foto is samen met andere foto’s opgenomen in het artikel exhibitions: ‘now, the new form of the past’ and ‘senses’ at kunstwerk! liemers museum, netherlands op Art Blart.
Tentoonstellingen ‘Nu, de nieuwe vorm van het verleden’ en ‘Zintuigen’, 16 juni t/m 9 september 2018:
'Nu, de nieuwe vorm van het verleden' is een tentoonstelling gebaseerd op internationale samenwerking tussen Drager Meurtant (assemblages, NL) en Petra Senn (fotografie, D) met als thema Recycling Art. Beide kunstenaars plaatsen de doorgemaakte tijd voorop in hun kunst en vragen aandacht voor een creatief hergebruik van materialen en objecten.
Drager Meurtant verwerkt schrootmaterialen en 'objet trouvés' tot assemblages, terwijl Petra Senn in haar foto’s zoekt naar verweerde materie en de vergankelijkheid van materialen. Elk kunstwerk draagt zo echo’s uit het verleden in zich.
'Zintuigen' is een parallelle expositie met abstracte schilderijen van Jeanine Keuchenius.
Profiel Drager Meurtant op exto.nl
Update 10 augustus 2018:
Bovenstaande foto is samen met andere foto’s opgenomen in het artikel exhibitions: ‘now, the new form of the past’ and ‘senses’ at kunstwerk! liemers museum, netherlands op Art Blart.
Diana+ 75mm Premium
Canon EOS 1000D met Diana+ 75mm Premium-lens (glas). Deze lens levert iets scherpere foto’s op dan de Diana-lenzen van plastic maar het houdt niet over. Dat is natuurlijk een feature. Het is wel een aardige experimenteerlens dus we houden ’m nog even vast.
20 juni 2018
Zonder concrete plannen
zevenaar.nl:
De openbare ruimte in de wijk Zonnemaat krijgt een opfrisbeurt. In tegenstelling tot andere projecten is gestart zonder concrete plannen.
De openbare ruimte in de wijk Zonnemaat krijgt een opfrisbeurt. In tegenstelling tot andere projecten is gestart zonder concrete plannen.
19 juni 2018
Hear the crescendo building
De site Genealogie Online biedt nu een optie voor het automatisch laten inkleuren van oude zwart-wit-foto’s (zie hier). Sommige mensen kunnen het dan niet laten om te zien wat er gebeurt als je zo’n service iets laat doen waar ’ie eigenlijk niet voor bedoeld is, zoals het inkleuren van een infaroodfoto. Het resultaat is heel aardig, zie hierboven.
Voor de beeldvorming ook nog even dezelfde foto laten inkleuren op Algorithmia. Her resultaat blijkt anders, dus Genealogie Online gebruikt in elk geval niet die engine voor het inkleuren.De oorspronkelijke foto vind je in het artikel De infraroodomgeving: Crescendo.
Voor de beeldvorming ook nog even dezelfde foto laten inkleuren op Algorithmia. Her resultaat blijkt anders, dus Genealogie Online gebruikt in elk geval niet die engine voor het inkleuren.De oorspronkelijke foto vind je in het artikel De infraroodomgeving: Crescendo.
18 juni 2018
Waar is Johan Fredrik gebleven?
‘Onze mensen dienen zodanig geselecteerd te worden dat hun persoonlijkheid ondergeschikt is aan onze belangen. Dit houdt niet in’, had hij eraan toegevoegd, ‘dat zij onder moeten gaan in een nummersysteem. Essentieel is dat ze zich onze instelling eigen maken en die ook in hun eigen leven toepassen. Zo blijven ze alert voor eventuele gevallen in hun kennissenkring. Zodra zij ervan overtuigd zijn dat hun door ons gevormd bestaanspatroon de enige juiste manier van leven is, zullen zij dit aan anderen overdragen.’
Bovenstaand citaat is niet afkomstig uit een intern memo van een groot bedrijf uit Silicon Valley maar uit Bever & Co van Johan Fredrik uit 1968. Dit boekje is gered uit een stapel oude boeken bij een kringloopwinkel en het blijkt zeer de moeite waard. Fredrik schrijft alsof hij dat al decennia doet, maar uit de tekst op de achterflap blijkt dat dit zijn debuut is.
Het eigen leven was belangrijk, alleen daarbij was men betrokken. De kunstenaar kroop als een verblinde in zijn eigen verbeelding rond en slaakte kreten van zielsverdriet, manifesteerde zich voor het hongerende en veeleisende publiek als een idool dat ’s avonds na de voorstelling zijn verdiensten uittelt en ineenzakt zodra hij zich onbespied waant. Hij kan zijn gevoelens immers beter onder woorden brengen, hoewel een ander precies hetzelfde voelt.
Op het internet is bijna niets te vinden over Fredrik. Een Google-zoekopdracht met de twee zoekstrings “Johan Fredrik” “Bever & Co” (tussen aanhalingstekens) levert zelfs maar twee treffers op. Zoeken naar alleen “Johan Fredrik” is haast ondoenlijk omdat legio Nederlanders door de eeuwen heen Johan Fredrik als voornamen hadden. Ook zoeken bij dbnl levert niets op, hoewel die site toch ontzettend veel informatie over de Nederlandse letteren bevat. Zoeken op “Bever & Co” levert een onverwacht hoog aantal bedrijven op die ook echt zo heten. Je zou bijna denken dat JF het erom gedaan heeft.Johan Fredrik - Bever & Co
1968, Uitgeverij Contact, Amsterdam
Uit de serie ‘Auteurs van de tweede eeuwhelft’
Bovenstaand citaat is niet afkomstig uit een intern memo van een groot bedrijf uit Silicon Valley maar uit Bever & Co van Johan Fredrik uit 1968. Dit boekje is gered uit een stapel oude boeken bij een kringloopwinkel en het blijkt zeer de moeite waard. Fredrik schrijft alsof hij dat al decennia doet, maar uit de tekst op de achterflap blijkt dat dit zijn debuut is.
Het eigen leven was belangrijk, alleen daarbij was men betrokken. De kunstenaar kroop als een verblinde in zijn eigen verbeelding rond en slaakte kreten van zielsverdriet, manifesteerde zich voor het hongerende en veeleisende publiek als een idool dat ’s avonds na de voorstelling zijn verdiensten uittelt en ineenzakt zodra hij zich onbespied waant. Hij kan zijn gevoelens immers beter onder woorden brengen, hoewel een ander precies hetzelfde voelt.
Op het internet is bijna niets te vinden over Fredrik. Een Google-zoekopdracht met de twee zoekstrings “Johan Fredrik” “Bever & Co” (tussen aanhalingstekens) levert zelfs maar twee treffers op. Zoeken naar alleen “Johan Fredrik” is haast ondoenlijk omdat legio Nederlanders door de eeuwen heen Johan Fredrik als voornamen hadden. Ook zoeken bij dbnl levert niets op, hoewel die site toch ontzettend veel informatie over de Nederlandse letteren bevat. Zoeken op “Bever & Co” levert een onverwacht hoog aantal bedrijven op die ook echt zo heten. Je zou bijna denken dat JF het erom gedaan heeft.Johan Fredrik - Bever & Co
1968, Uitgeverij Contact, Amsterdam
Uit de serie ‘Auteurs van de tweede eeuwhelft’
Huji - Film for Professial
Huji is een iOS-app die af en toe een kunstmatig lichtlek op je foto plaatst. Veel meer ‘innovatiefs’ is er zo op het eerste gezicht niet aan te ontdekken. Meer info vind je hier. Zie ook het vreselijk over-de-toppe artikel op Elle:
This Is the Disposable Camera App All the Cool Kids Are Using on Instagram van maart 2018.