18 april 2008

Melding

"Kijk nou eens, dit is wel de mooiste foutmelding ooit!"
"Hoezo foutmelding? Je kunt toch helemaal niet zien dat het een foutmelding is?"
"Nou ja, het is in elk geval een melding. Laat ik maar gewoon ergens op klikken."

Pidgin

Van de site van kwaliteitskrant NRC Handelsblad. Let vooral op de zorgvuldige puntjes op de i.

"Jorritsma geeft het voorbeeld van de populieren. Er zijn in Almere nog veel reservelocaties voor woningbouw beschikbaar. Voor the time beïng zijn die beplant met populieren, omdat die zo hard groeien."

Vormgeving op het WWW

Sommige ontwerpers weten bijna ongemerkt de aandacht te vangen. Vandaag moesten we iets opzoeken op de site van de Haringey Borough Police. Daar trok de volgende link de aandacht:


Onweerstaanbaar, dus direct erop geklikt. Je gaat dan naar de site van de Haringey Borough Association of Neighbourhood Watches. Het logo van de organisatie ziet er zo uit:


Erg goed bedacht: het stokstaartje bij de hyperlink nodigt je uit om te klikken en de oplettende beestjes in het logo geven perfect het idee van buurtpreventie weer.

Je zal het maar moeten vertalen

Time flies like the wind. Fruit flies like bananas.