Jopie is gekleed in een wit kostuum met hoge kraag en donkere schoenen. Hij zit op de armleuning van een houten stoel, met een rustige en beheerste blik. Zijn kleding en houding suggereren status en representatie, passend bij een bestuursambtenaar uit het interbellum.
Elly zit op de stoel, gekleed in een elegante maar ingetogen lichte jurk met korte mouwen. Haar haar is verzorgd en opgestoken; de blik is kalm en gericht op de camera. Ze houdt Alice stevig op schoot met beide armen.
Baby Alice draagt een wit babyjurkje. Ze heeft lichte haartjes en een alerte, rechtop zittende houding, met het gezicht naar voren.
De stoel is van hout, ornamentaal uitgevoerd met uitgesneden details. De rugleuning is niet goed zichtbaar. Op de achtergrond zien we een geschilderd decor: een wand met vermoedelijk een ingelijst schilderij of kozijn, en een vaas met bloemen op een tafeltje – typisch voor studiofotografie uit de jaren 1920–1930. De belichting is diffuus en gecontroleerd, zonder harde schaduwen, wat net als de andere elementen wijst op professioneel werk. De afwezigheid van sepia en de scherpte van het beeld duiden op een andere fotografische techniek, mogelijk zilvergelatine of een vroege barietdruk.







