09 juli 2009

Dan maar niets

Of hoe een probleem waarover je de laatste tijd geregeld kunt horen, helemaal niet zo nieuw blijkt te zijn.

--

Uit:
Machines en emoties
Willem Frederik Hermans - Rudy Kousbroek - Ethel Portnoy
Een briefwisseling, bezorgd door Willem Otterspeer

Willem Frederik Hermans aan Rudy Kousbroek en Ethel Portnoy, 27 juni 1965

[...]
Het paradijs op dit gebied is Londen. Rondkijkend in een tijdschriftenwinkeltje, werd ik door de conservator naar zijn kantoortje gewenkt, waar schoenendozenvol stonden met kiekjes die de man – een Griek, denk ik – schenen te noodzaken van gebroken Engels in gebroken Duits over te gaan. Prijs: 1 pond per vier stuks. Hij had ook 8 mm filmpjes, stapels, die geweldig waren, zei hij. Maar ik ben ten prooi gevallen aan een van mijn minder gunstige eigenschappen: altijd als mij iets in overmaat wordt aangeboden, weet ik geen keus meer te maken en neem niets.

Omslag Machines en emoties

Geen opmerkingen: